سفارش تبلیغ
صبا ویژن

صنایع دستی

ارسال شده توسط یوسف آهنگر اسبفروشانی در 87/6/22:: 4:53 عصر

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی آذربایجان شرقی:

صنایع‌دستی روستاهای آذربایجان شرقی احیا می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: صنایع‌دستی در روستاهای هدف گردشگری آذربایجان شرقی احیا و آموزش داده می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی، خداوردی کریمی‌نژاد یکی از طرح‌های این معاونت را آموزش با هدف احیای رشته‌های صنایع دستی در روستاهای هدف گردشگری استان ذکر کرد و افزود: درنظر داریم حداقل در 10 روستای هدف گردشگری که ازنظر گردشگری دارای قابلیت هستند و در این زمینه سرمایه‌گذاری شده‌اند، رشته‌های صنایع دستی را احیا و آموزش دهیم زیرا این مناطق به دلیل قدمت، ساختار فرهنگی و مراجعه مردم دارای اهمیت زیادی هستند که صنایع دستی هم می‌تواند به‌عنوان یکی از سوغات و کالاهای بازدیدکنندگان مورد خریداری قرار بگیرد.
وی اظهار داشت: رشته‌ها با توجه به مواد اولیه بومی که در این روستاها قابل دسترسی است، مورد بازبینی و آموزش قرار می‌گیرند تا افراد روستا برای به دست آوردن مواد اولیه صنایع دستی خود با مشکل مواجه نشوند و به این وسیله تنوع نیز به وجود بیاید.
کریمی‌نژاد خاطرنشان کرد: روستاهای کندوان، کرینگان، آقابابافرامرزی، کاسین، آستمال، آبگرم اسب‌فروشان، اسکلو، اسکانلوی سفلی، متعلق، کردشت، اشتبین، سفیده‌خوان، زنوزق، آینالو، چراغیل، چکان، نوجه‌مهر، توته‌خان و خشکناب از جمله روستاهای مورد هدف گردشگری استان آذربایجان شرقی هستند که در شهرستان‌های تبریز، اسکو، ورزقان، سراب، مرند، جلفا و کلیبر واقع شده‌اند.
وی ادامه داد: انواع فرش، قالیچه، جاجیم، خورجین، گلیم، شال، گلیمچه، ظروف سفالی و سرامیک، اقسام سبد حصیری، پارچه‌های پشمی و ابریشمی، سوزن‌دوزی، نقره‌سازی، قلاب‌بافی، حوله و پتوبافی، کفاشی و کفش دوزی و.. صنایع دستی عمده استان را تشکیل می‌دهند.
وی یاد آور شد: صنایع دستی برجسته استان هم شامل قالی‌بافی، گلیم‌بافی، هنرهای چوبی مانند خاتم، معرق، منبت و سبد و حصیربافی، دستبافت‌های سنتی پشم، ابریشم، جاجیم‌بافی، چاپ‌های سنتی، شیشه‌گری، سفالگری، فلزکاری همچون قلمزنی، حکاکی و ملیله‌دوزی، رودوزی از جمله سوزن‌دوزی، پته‌دوزی، شکمه‌دوزی و گلابتون‌دوزی، نمدمالی، مینیاتور و تذهیب است.





بازدید امروز: 2 ، بازدید دیروز: 14 ، کل بازدیدها: 215232
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ
ابزار و قالب وبلاگبیست تولزکد صلوات شمار برای وبلاگ