سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گردشگری \آبدرمانی\ در آذربایجان شرقی راهاندازی میشود

ارسال شده توسط یوسف آهنگر اسبفروشانی در 91/5/26:: 10:30 صبح


مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان ‌شرقی با اشاره به وجود ‌دارا بودن چندین چشمه آب گرم ویژه‌ در این استان گفت:‌گردشگری "آب‌درمانی" در آذربایجان شرقی راه‌اندازی می‌شود.


به گزارش 0431 به نقل از فارس، تراب محمدی در جمع فعالان گردشگری شهرستان سراب اظهار کرد: آذربایجان‌شرقی به لحاظ وجود آب‌های گرم‌های معدنی شرایط ممتازی را در زمینه جذب گردشگر داراست که آب‌های گرم و معدنی شهرستان سراب یکی از توانمندی‌های ارزشمند گردشگری آن محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه اغلب چشمه‌های آب گرم و معدنی استان در دامنه ارتفاعاتی چون سهند، سبلان، بزقوش و سایر کوه‌ها جاری است، بر جایگاه خاص آب‌های گرم و معدنی شهرستان سراب از دیرباز تأکید کرد. 

محمدی , چشمه‌های آبگرم اسب فروشان، آبگرم الله حق در دامنه کوه "بزقوش" در یک کیلومتری چشمه اسب فروشان، چشمه معدنی آبرس شالقون، آبگرم اردها، آبگرم جلده‌باخان و آبگرم نرمیق را از شناخته شده‌ترین چشمه‌های سراب عنوان کرد.

دبیر ستاد تسهیلات سفر استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه چشمه آب‌گرم « الله حق » در جنوب غربی روستایی با همین نام واقع شده است، یادآور شد: این چشمه از زیباترین چشمه‌های آب گرم سراب به شمار می‌رود.

عضو شورای مشورتی گردشگری کشور خاطر نشان کرد: امروزه در اغلب کشورهای دنیا از وجود چشمه‌های آب گرم برای جذب توریست‌های آب درمانی بهره می‌برند و استان آذربایجان‌شرقی نیز با اقداماتی که طی سال‌های اخیر در راستای ساخت مجتمع‌های آب درمانی و توسعه زیرساخت‌ها در محوطه آب‌های گرم داشته است، سعی در ترویج فرهنگ گردشگری آب‌درمانی دارد.

 





بازدید امروز: 1 ، بازدید دیروز: 5 ، کل بازدیدها: 215120
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ
ابزار و قالب وبلاگبیست تولزکد صلوات شمار برای وبلاگ