سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خبر

ارسال شده توسط یوسف آهنگر اسبفروشانی در 87/1/11:: 5:25 عصر

امیر صنعتی از سراب به وزیر کشور، تسریع در ارتقای روستاهای اسب فروشان، رازلیق و قلعه جوق به شهر، ارتقای دهستان‌های آقمیون، شربیان و دوزدوزان به بخش و به وزیر نیرو، تسریع در حل معضل رودخانه روستایی ایدوشان از توابع بخش مرکزی سراب را خواستار شده است.

خبر از سایت ملت


مسافران بهارستان ؟

ارسال شده توسط یوسف آهنگر اسبفروشانی در 86/12/29:: 5:19 عصر
انتخابات به دور دوم کشیده شد

هیچیک از ??نامزد مجلس هشتم در سراب موفق به راهیابی به مجلس نشدند و دونفر برتر برای رقابتی دیگر در نیمه دوم اردیبهشت آماده خواهند شد ..یوسف داودی با ??هزار وپانصد و مجید نصیرپور باسیزده هزار وسیصد رای به دور دوم راه یافتند ...این دومین بار در طول انتخابات مجلس در سراب است که انتخابات به دور دوم کشیده میشود ...تبلیغات هواداران  نامزدها در حوالی صندوقهای رای و حمل مردم با ماشین های ستادهای تبلیغاتی در روز رای به وضوح مشاهده میشد ... داودی از شهر سراب و نصیر پور از روستاهای سراب اکثریت ارا را کسب کردند.

          

           به امید  پیروزی مجید نصیر پور سرد هایی کاندیدای اصلاح طلبان در شهرستان سراب 


تصادف موتوسیکلت با تراکتور

ارسال شده توسط یوسف آهنگر اسبفروشانی در 86/8/10:: 1:44 عصر
سراب - خبرنگار اطلاعات: براثر برخورد یک دستگاه موتوسیکلت با یک دستگاه تراکتور در جاده اسبفروشان - آبگرم در حومه شهرستان سراب، 2 نفر کشته شدند.

‌این حادثه زمانی اتفاق افتاد که 3 پسر جوان سوار برموتوسیکلت در جاده اسبفروشان - آبگرم در حال حرکت بودند که به خاطر نبود نور کافی و تاریکی شب از سمت عقب به یک دستگاه تراکتور برخورد کردند.دراین حادثه 2 ترک‌نشین موتور به نام‌های <امیرآقاجانی> و <سعید ادبی> جان باختند و فرد سوم نیز به بیمارستان امام خمینی(ره) انتقال داده شد که تلاش برای نجات جان وی ادامه دارد.

رزمایش عاشقان ولایت

ارسال شده توسط یوسف آهنگر اسبفروشانی در 86/5/11:: 6:5 عصر
 
رزمایش عاشقان ولایت از سوی سپاه پاسداران ناحیه سراب در دامنه- ‌های کوه بزقوش این شهرستان با حضور ‪ ۴‬گردان عاشورا برگزارشد.


به‌ گزارش خبرنگار ایرنا، فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه سراب در سخنانی اهداف این رزمایش را افزایش توان آمادگی رزمی و ارائه آموزش‌های مورد نیاز سازمانی بسیج و نیز نمایش قدرت و اقتدار بسیجیان در جهت بازدارندگی و تقویت مدیریت فرماندهی نیروها عنوان کرد.

سرهنگ حسین حیدری افزود: در این رزمایش که به‌ مدت چهار روز برگزارشد برنامه‌های آموزشی - سیاسی ، اعتقادی و امور دفاعی و تمرین‌های تاکتیکی اجرا گردید

فرمانده سپاه ناحیه سراب افزود: پیام این رزمایش پیام صلح و دوستی - پایداری ، مقاومت ، نشاط و بالندگی برای دوستداران انقلاب اسلامی و پیام هشدار به دشمنان انقلاب اسلامی یعنی پیام آمادگی جهت مقابله با هرگونه توطئه و تحرک نابخردانه دشمنان این مرز و بوم است.

 

                                                                                        


رزمایش

ارسال شده توسط یوسف آهنگر اسبفروشانی در 86/5/6:: 10:49 صبح
رزمایش عاشقان ولایت

گردانهای عاشورا و الزهرا در منطقه

بز قوش سراب رزمایش برگزار می کنند این رزمایش 4/5/86 تا 8/5/86 است که در منطقه الله میر برگذار می شود


ارتقای قابل قبولی در بخش مرکزی سراب صورت نگرفته است

ارسال شده توسط یوسف آهنگر اسبفروشانی در 86/5/1:: 1:11 عصر

نماینده مردم سراب و مهربان در مجلس:
تاکنون ارتقای قابل قبولی در بخش مرکزی سراب صورت نگرفته است .
خبرگزاری فارس: نماینده مردم سراب و مهربان در مجلس شورای اسلامی گفت:هیچ ارتقایی تاکنون در بخش مرکزی سراب صورت نگرفته است که این امر جای گله‌مندی دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، امیر صنعتی در نامه‌ای به وزیر کشور که نسخه‌ای از آن به دفتر خبرگزاری فارس در تبریز نمابر شده، خواستار تسریع در دستور وزیر کشور در خصوص ارتقا دهستان‌های آغیمون، شربیان و دوزدوزان به بخش شدند.
در این نامه تصریح شده است:3 سال است که دستور وزیر محترم سابق و کنونی کشور در خصوص ارتقا دهستان‌های آغیمون، شربیان و دوزدوزان به بخش در پیچ و خم های وزارت کشور سرگردان است و این امر باعث نگرانی مردم شهرستان سراب گردیده است که نیاز است وزیر محترم در خصوص دستور خود زیر مجموعه را نیز توجیه نمایند.
صنعتی در نامه خود به وزیر کشور همچنین خواستار ارتقا روستاهای اسبفروشان ، رازلیق و قلعه جوق به شهر شده است.
نماینده سراب و مهربان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی رفتار برخی از مدیران میانی وزارت کشور در رابطه با توسعه شهرستان سراب را غیر قابل قبول دانسته و اظهار امیدواری کرده است که بی‌مهری‌های 27 ساله گذشته نسبت به توسعه شهرستان سراب در سایه دولت عدالت جبران شود.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با اشاره به پتانسیل‌ها و توانمندی‌های شهرستان سراب برای توسعه و پیشرفت، ارتقا روستا به شهر و دهستان به بخش را یکی از راه‌های توسعه و پیشرفت دانسته و با اشاره به پیشرفت‌های سریع صورت گرفته در مناطق ارتقا یافته در نقاط مختلف کشور، خواستار تسریع در ارتقا روستاهای اسبفروشان، رازلیق و قلعه جوق به شهر شد.
نماینده سراب و مهربان در مجلس شورای اسلامی توجه به خواسته‌های بحق مردم را از ویژگی‌های دولت نهم دانسته و با اشاره به درخواست‌های مکرر اهالی روستاهای اسبفروشان، رازلیق و قلعه جوق برای ارتقا روستاها محل سکونتشان به شهر و واجد شرایط بودن روستاهای فوق و طی نمودن مراحل طرح هادی، تحقق این مهم را باعث جلوگیری از مهاجرت به کلانشهرها دانسته و تاکید کرده است: مردم شهرستان سراب مردمان قانع، صبور و قدرشناس می‌باشند و محبت‌های دولتمردان خود را بی‌پاسخ نمی‌گذارند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: انتظارات مردم از دولت نهم بیشتر شده است و بیشترین درخواست اهالی شهرستان سراب از رئیس‌جمهور در سفرشان به شهرستان سراب در رابطه با ارتقا مناطق مختلف این شهرستان بوده است.


منتغبان شورای اسلامی

ارسال شده توسط یوسف آهنگر اسبفروشانی در 86/4/25:: 6:6 عصر

۱ـحسین قدیری


۲ـمجید شاد بخش


۳ـتوحید باقری


۴ـابراهیم شیری


۵ـساجدین آذری


با آرزوی موفقیت برای این عزیزان که بتوانند روستای مان را آباد کنند.


فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری آذربایجان‌شرقی اعلام شد

ارسال شده توسط یوسف آهنگر اسبفروشانی در 86/4/25:: 5:49 عصر

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران

   به گزارش خبرگزاری ایانا از تبریز، براساس این گزارش، احداث مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین راهی، کمپ‌های اقامتی، مجتمع‌های تفریحی و توریستی، مرمت و بازسازی بناهای تاریخی و تبدیل آنها به اماکن اقامتی و پذیرایی و ساخت هتل از یک تا پنج ستاره ازجمله این فرصت‌هاست.
    
    همچنین در این گزارش سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری احداث، تجهیز و بهره‌برداری از رستوران‌های بین راهی و واحدهای جانبی آن (تجاری)، سفره‌خانه، چایخانه سنتی و کافی‌شاپ از دیگر زمینه‌های سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری استان اعلام شده است.
    
    همچنین، کمپ‌های گردشگری تبریز، پارک فندقلوی اهر، اینالو کلیبر، آب‌گرم اسب‌فروشان سراب، پنج آسیاب شبستر، آبگرم چاراویماق، پارک شهدای میانه، دره‌مکیدی، مجتمع‌های تفریحی و سیاحتی جزیره اسلامی، بندر شرفخانه، دره‌لیقوان، قوری‌گل، بندر قبادلوی عجب شیر و روستای اووند از اولویت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری استان اعلام شده است.
    
    گفتنی است، سه هزار اثر تاریخی و گردشگری در آذربایجان‌شرقی شناسایی شده که از میان آنها ۷۰۰ اثر به ثبت رسیده است./


37 درصد از آبهای معدنی و گرم ایران در آذربایجان واقع شده است

ارسال شده توسط یوسف آهنگر اسبفروشانی در 86/4/22:: 7:54 صبح
با نگاهی به سه زیرشاخه طبیعت درمانی یعنی آبگرم درمانی، لجن درمانی و نقاهتگاههای ییلاقی ملاحظه می شود که منطقه آذربایجان در این بخشها پتانسیل خوبی دارد. در مورد آبهای گرم از مجموع 111 چشمه آبگرم ایران تعداد 40 مورد (3/36 درصد) در این منطقه واقع است، که 14 مورد (31 درصد) از مجموع 44 مورد چشمه های بیکربناته، 22 مورد (52 درصد) از مجموع 43 مورد چشمه های کلروره و 5 مورد (23 درصد) از مجموع 23 مورد چشمه های سولفاته کل کشور در منطقه آذربایجان واقعند. بعلاوه چشمه های آب معدنی و آبگرم دیگری نیز در این استانها واقعند که در بعد محلی مورد استفاده هستند. در این زمینه ناحیه سرعین در استان اردبیل شهرت بین المللی، آبگرمهای متعلق (موتاللیق) در شهرستان کلیبر، اسبفروشان (اشوشان) و الله حق (آلاحیق) در سراب و آبگرم بستان آباد همگی در آذربایجان شرقی حداقل در بعد ملی شناخته شده اند و سرمایه گذاریهای خوبی (نه لازم و کافی) نیز در آنها انجام گرفته است. ولی در آذربایجان غربی این پتانسیل به استثنای آبگرم «ایستی سو» آنطور که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است.

جای جای ایران زمین

ارسال شده توسط یوسف آهنگر اسبفروشانی در 86/4/22:: 7:52 صبح

 

به دلیل در آمد کم در روستا مردم به شهرهای مختلف کوچ کردنند

که در ایران پهناور ایران زمین زندگی می کنند.

 

1-   استان تهران : بیشترین افراد را در خود جای داده است و در همه جای استان تهران پراکنده شدند .


در شهر تهران بیشتر در محله های هاشمی و گرمدره و سعادتیه و سرآسیاب و ملارد و فازهای اندیشه و فردیس و کرج  و قنبر آباد و اکبر آباد و شماره 2 و شاد آباد و تعدادی هم در محله های دیگر زندگی می کنند


2-   شهر شیراز: بعد از تهران بیشترین افراد را در خود جای داده است وتعدادی هم در اطراف شیراز کار  و زندگی می کنند


3-   شهر بندر عباس : سومین شهر است که اهلی روستا به آنجا کوچ کردنند


4-   شهر شهر گنبد کاووس


5-   شهر سراب


6-   شهر تبریز


     وتعدادی هم در شهرهای دیگر وپراکننده زندگی می کنند.


   1   2      >



بازدید امروز: 2 ، بازدید دیروز: 24 ، کل بازدیدها: 215202
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ
ابزار و قالب وبلاگبیست تولزکد صلوات شمار برای وبلاگ