سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اسبفروشان» صاحب کتابخانه میشود

ارسال شده توسط یوسف آهنگر اسبفروشانی در 91/4/22:: 7:26 عصر

سیمین اکبری، رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سراب، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این‌که این کتابخانه امسال با تخصیص اعتبارات احداث می‌شود، اظهار کرد: روستای اسب‌فروشان داری جمعیت زیادی است و بر اساس توافق‌های حاصل شده، در سال‌های آینده به شهر تبدیل خواهد شد. 

وی ادامه داد: پیش از این در
روستای اسب‌فروشان کتابخانه‌ای احداث نشده بود که با ساخته شدن این کتابخانه، ارایه خدمات کتابخانه‌ای در شهرستان سراب گسترش خواهد یافت، چرا که این مکان فرهنگی علاوه‌ بر روستای اسب‌فروشان، به روستاهای اطراف خود نیز باید امکانات فرهنگی و کتابخانه‌ای عرضه کند. 

اکبری عنوان کرد: شهرستان سراب با جمعیت 133 هزار و 617 نفر و مساحت 345 هزار و 218 کیلومتر مربع، دارای چهار هزار و 470 عضو فعال و 44 هزار و 500 نسخه کتاب است. 

وی افزود: این شهرستان دو کتابخانه عمومی، دو کتابخانه مشارکتی روستایی در «دوز دوزان» و «فَرکوش» و یک کتابخانه مشارکتی با زندان سراب دارد. البته کتابخانه روستایی «فَرکوش» به‌دلیل نداشتن نیروی متخصص در حوزه کتابداری، مدتی است که فعالیت نمی‌کند. 

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سراب درباره همکاری با شهرداری این شهرستان با نهاد کتابخانه‌های عمومی بیان کرد: شهرداری سراب نسبت به پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری اقداماتی را انجام می دهد اما سهم واقعی نهاد از درآمد این شهرداری، به اداره کتابخانه‌های شهرستان سراب ارایه نمی‌شود. 

وی افزود: تاکنون شهرداری نسبت به احداث کتابخانه و اهدای زمین مناسب برای ساخت این مکان فرهنگی اقدام مثبتی انجام نداده است. 

اکبری با بیان این‌که «با فرا رسیدن فصل تابستان، کتابخانه‌های این شهرستان کلاس‌های خوشنویسی، نقاشی، قرآن و قصه‌گویی را برگزار می‌کنند» اظهار کرد: کتابخانه‌های شهرستان سراب به‌مناسبت‌های گوناگون نظیر اعیاد شعبانیه، دوستدارن کتاب را رایگان ثبت‌نام می‌کند. 

وی در پایان گفت: با توسعه فعالیت‌های مختلف، تعداد اعضای فعال کتابخانه‌ای شهرستان سراب نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش یافته است.





بازدید امروز: 17 ، بازدید دیروز: 17 ، کل بازدیدها: 215278
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ
ابزار و قالب وبلاگبیست تولزکد صلوات شمار برای وبلاگ