سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رشتهکوههای بزقوش؛ تفرجگاه طبیعی شهرستان سراب

ارسال شده توسط یار اوغلی در 91/1/12:: 9:16 عصر

تفرجگاه موسوم به ارتفاعات رشته‌کوه‌های بزقوش در شهرستان سراب، یکی از چشم‌اندازهای طبیعی و زیبای ایران در شمال غرب کشور است که با وجود خشکسالی اخیر، زیبایی‌های خدادادی و سرسبزی خود را حفظ کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در آذربایجان شرقی، هر سال گردشگران داخلی و خارجی و کوه‌نوردانی از سراسر کشور در فصول مختلف سال برای گذراندن ساعاتی در طبیعت و استفاده از آب‌های معدنی این منطقه، به این مکان زیبا سفر می‌کنند.

در ابتدای این تفرجگاه چشمه‌ی آب گرم اسب‌فروشان در نزدیکی دهکده‌ای به همین نام در جنوب غربی سراب و دامنه‌ی رشته‌کوه‌های برقوش قرار گرفته است. این آب گرم بین 35 تا 75 درجه‌ی سانتی‌گراد حرارت دارد.

آب گرم اسب‌فروشان خواص درمانی زیادی دارد و از جمله برای پادرد، کمردرد مفید است و به همین منظور، برای استفاده از آب آن، استخری ساخته شده است.

در این منطقه‌ی بکر کوهستانی، مکان‌هایی برای اسکان و برپایی چادر وجود دارد که محل مناسبی برای آرامش مسافران و گردشگران خسته از زندگی شهری است.

پوشش آلاله و لاله‌های رنگارنگ و همچنین گیاهانی مانند گل گاوزبان، مرزه کوهی، کاکوتی، شیرین بیان و بلاغ اوتی با خواص دارویی، روح هر گردشگر تازه‌واردی را نوازش می‌دهد.

این منطقه در 18 کیلومتری جنوب شهرستان سراب بین آب‌های گرم معدنی اسب‌فروشان، اله‌حق و اردها قرار گرفته است. بلندترین قله‌ی بزقوش 3304 متر ارتفاع دارد و این رشته‌کوه شریان آب‌های مهمی است که از جبهه‌ی شمالی و جنوبی دو چاله و جلگه سراب و میانه جریان می‌یابد و به تلخه رود می‌پیوندد.





بازدید امروز: 27 ، بازدید دیروز: 17 ، کل بازدیدها: 215288
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ
ابزار و قالب وبلاگبیست تولزکد صلوات شمار برای وبلاگ