سفارش تبلیغ
صبا ویژن

منطقه ویژه گردشگری اسبفروشان در استان اجرایی شود

ارسال شده توسط یار اوغلی در 90/7/24:: 3:1 عصر

 

نماینده مردم سراب و مهربان در مجلس، اجرای مصوبه ایجاد منطقه ویژه گردشگری اسب‌فروشان در استان آذربایجان شرقی را خواستار شد و گفت: این استان ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری دارد؛

به گزارش  گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی مجید نصیرپور با بیان اینکه همکاری سازمان میراث فرهنگی و وزارت راه و شهرسازی به توسعه زیرساخت‌های لازم برای رونق گردشگری کمک می‌کند گفت: شهرستان سراب، آثار باستانی و اماکن متعددی برای گردشگری و توریسم دارد، اما از زیرساخت‌های صنعت گردشگری محروم است    .

نماینده مردم سراب و مهربان در مجلس شورای اسلامی، توسعه راه‌های ارتباطی را از جمله مهمترین زیرساخت‌های لازم برای رونق گردشگری خواند و افزود: متأسفانه در برخی نقاط به‌دلیل عدم دسترسی به راه مناسب، ظرفیت‌های گردشگری و توریستی به خوبی مورد بهره‌برداری قرار نمی‌گیرند    .

نصیرپور مثال زد که در منطقه رازلیق، کتیبه خط میخی دوره اوراتوئی‌ها قرار دارد که به‌علت عدم دسترسی به راه مناسب، زمینه بهره‌برداری کامل از صنعت توریسم در آن فراهم نشده است.

او یادآور شد: نقاط باستانی در منطقه ساعین و روستای قلعه جوق و نقاط گردشگری منطقه اسماعیل‌آباد در شربیان و چهار نقطه آب گرم در دامنه بزقوش جنوب شهر سراب همگی به ایجاد زیرساخت‌هایی همچون راه مناسب برای جذب توریست نیاز دارند، بر همین اساس همکاری سازمان میراث فرهنگی و وزارت راه و شهرسازی می‌تواند به حل مشکلات این منطقه کمک کند.

این نماینده مردم در مجلس ابراز امیدواری کرد که با تلاش‌های انجام شده، در سال‌های آتی به نتیجه مطلوب دست یابیم و منطقه ویژه گردشگری اسب‌فروشان که از مصوبه‌های سفر دوم هیئت دولت به استان است، عملیاتی شود.

 

 





بازدید امروز: 60 ، بازدید دیروز: 17 ، کل بازدیدها: 215321
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ
ابزار و قالب وبلاگبیست تولزکد صلوات شمار برای وبلاگ