سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تراب محمدی، رییس میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری

ارسال شده توسط یار اوغلی در 90/6/10:: 7:31 صبح

به گزارش نصرنیوز به نقل از برنا، تراب محمدی، رییس میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: ایجاد منطقه سلامت و آب درمانی اسب فروشان تضمین مناسبی برای توسعه گردشگری سلامت در استان است.
وی با تاکید بر لزوم توسعه زیرساختهای گردشگری سلامت استان اظهار داشت: مطالعات امکان سنجی اجرای این طرح، با هدف ایجاد منطقه ای با رویکرد گردشگری سلامت و آب درمانی در سال های قبل انجام شده است.
محمدی از پیشرفت قابل توجه فعالیت اجرایی در منطقه گردشگری آب گرم اسب فروشان سراب خبر داد و گفت: این منطقه از مصوبات دور اول سفر ریاست جمهوری اسلامی ایران به استان است .
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با بیان اینکه منطقه نمونه گردشگری اسب فروشان سراب توانمندی بالایی در توسعه گردشگری طبیعت گردی ورزشی، آبدرمانی و ورزشهای کوهستانی دارد، گفت: برنامه ریزی برای احداث مراکز اقامتی ارزان قیمت، تله کابین و آبدرمانی انجام شده است.
دبیرکارگروه میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: هم اکنون تامین زیرساختهای اولیه در منطقه توسط سازمان شامل احداث منبع آب، راه دسترسی، تامین برق، سرویس بهداشتی، پل عابر پیاده و آبرسانی انجام شده است.
وی یادآور شد: میزان سرمایه گذاری برای این منطقه 100 میلیارد ریال برآورد شده است.
گفتنی است منطقه نمونه گردشگری اسب فروشان سراب به مساحت 150 هکتار در جنوب شهر سراب و در دامنه های کوه بزغوش واقع شده است. آب گرم معدنی آن در زمره آبهای معدنی گوگردی و ناشی از فعالیت های آتشفشانی کوههای سبلان و بزغوش است. 

lمنبع نصر نیوز     





بازدید امروز: 52 ، بازدید دیروز: 17 ، کل بازدیدها: 215313
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ
ابزار و قالب وبلاگبیست تولزکد صلوات شمار برای وبلاگ