سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شمار شهرهای آذربایجانشرقی به 100 شهر افزایش مییابد

ارسال شده توسط یوسف آهنگر اسبفروشانی در 90/4/10:: 9:52 صبح

خبرگزاری فارس: مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی گفت: طبق مصوبه دولت با تبدیل شدن 42 روستای آذربایجان شرقی به شهر، تعداد شهر‌های استان به 100 شهر افزایش می‌یابد .

به گزارش خبرگزاری فارس از سراب علی‌اصغر موحد‌نیا در همایش شوراهای اسلامی شهرستان سراب اظهار داشت: شوراها ریشه در اعتقادات دینی و مذهبی مردم داشته و در اسلام به شور و مشورت اهمیت فراوانی داده شده است. 

وی افزود: تنها 77 روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فرمان تشکیل شوراهای اسلامی از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) صادر شد که نشان از جایگاه ممتاز شوراهای اسلامی در نظام حاکمیتی کشور داشت. 

موحدنیا با بیان بخش‌هایی از وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی در قوانین موجود کشور اظهارداشت: کمک به برنامه‌های دولت در عرصه‌های مختلف و بالابردن روحیه مشارکت مردمی از جمله وظایف اصلی شوراهای اسلامی است. 
مسئول امور شهرداری‌ها و دهیاری‌های استانداری آذربایجان شرقی، نقش شوراهای اسلامی را در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مثبت ارزیابی کرد و ابراز داشت: با ایجاد و تقویت احساس تعلق در بین مردم نسبت به طرح‌های دولت، موفقیت این برنامه‌ها به دلیل مشارکت مردم بالا می‌رود. 

کارشناس شوراهای استانداری ادامه داد: شوراهای اسلامی همواره باید خود را در کنار و همراه مردم بدانند و حاصل کار آنها تسهیل خدمت رسانی به مردم باشد. 
موحد‌نیا از وجود بیش از 110 هزار اعضای شوراهای اسلامی در کشور و وجود 6 هزار و 138 نفر عضو شورا در آذربایجان شرقی به عنوان تجلی مردم سالاری دینی یاد کرد و تاکید کرد: سفارش اکید مقام معظم رهبری به اعضای شوراهای اسلامی پرهیز آنها از مسایل جناحی و باندی در درون شوراهاست. 

این مقام مسئول در استانداری استان به شوراهای اسلامی یادآورشد: باید نسبت به پاک سازی معابر ورودی شهرها و روستاها از زباله‌ها و نیز تلاش برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در طرح‌های مختلف رفاهی و خدماتی اقدام شود. 
موحدنیا از روستاییان خواست تا نسبت به نوسازی و مقاوم‌سازی خانه‌های خود با استفاده از تسهیلات دولتی توجه بیشتری داشته باشند. 

مدیر کل امور شهری استانداری آذربایجان‌شرقی از مصوبه دولت برای ارتقا روستاهای بالای 3 هزار و 500 نفر به شهر خبرداد و گفت: با ایجاد سازو کارهای اجرایی این مصوبه شمار شهرهای استان از 58 شهر به 100 شهر افزایش خواهد یافت. 

وی اضافه کرد: اسب‌فروشان در شهر سراب واجد شرایط ارتقا به شهر است. 
 
موحدنیا همچنین اعلام کرد: با تمدید مهلت شوراها در حقیقت مدت خدمتی شهرداران و دهیاری‌ها نیز تمدید شده است. 
محمدرضا بیرامی فرماندار سراب در این همایش گفت: در سال جهاد اقتصادی باید نسبت به رونق اقتصادی با مبنا قراردادن تفکرات اسلامی همت گماریم. 

وی افزود: شوراهای اسلامی نقش مهمی در عملی کردن منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های اعلام شده دولت دارند. 
سید مهدی بنی‌فاطمه بخشدار مرکزی سراب گفت: تعامل و هماهنگی در بین مدیران و اعضای شوراهای اسلامی بخش مرکزی سراب موجب فعال بودن و پویایی شوراهای اسلامی در منطقه شده است. 

وی تصریح کرد: کار در شوراها از سخت‌ترین کارهاست چرا که از طرفی اختیارات و امکانات محدود است و از طرفی نیازها بسیار بالاست . 
بنی‌فاطمه از جمله مهم‌ترین عملکرد شوراهای روستایی در سراب را فرهنگ‌سازی برای همکاری با اجرای طرح هادی روستاها عنوان کرد و ابرازداشت: با کمک شوراهای روستایی اجرای طرح هادی روستاها در سراب موفقیت‌آمیز بوده است. 
وی از مسئولان خواست تا امکانات بیشتری در زمینه ماشین آلات در اختیار دهیاری ها قرار دهند .

 





بازدید امروز: 54 ، بازدید دیروز: 17 ، کل بازدیدها: 215315
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ
ابزار و قالب وبلاگبیست تولزکد صلوات شمار برای وبلاگ