سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دستور رئیس جمهور پروژه نفلین سینیت سراب

ارسال شده توسط یوسف آهنگر اسبفروشانی در 88/4/9:: 5:13 عصر

دستور رئیس جمهور برای سرعت بخشیدن به پروژه نفلین سینیت سراب
در پاسخ به نامه نماینده تبریز صورت گرفت؛

سراب-خبرنگاررسالت:
    در پاسخ به نامه نماینده مردم تبریز در مجلس، رئیس جمهور دستور سرعت بخشیدن به پروژه نفلین سینیت سراب را صادر کرد. رئیس جمهور در پاسخ به نامه حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی نمانیده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی و عضو هیئت رئیسه مجلس که نسخه ای از آن به دفتر رسالت در تبریز نمابر شده بر اصلاح مصوبه قبلی هیئت دولت برای سرعت بخشیدن به پروژه نفلین سینیت سراب تاکید کرد.
    براساس این گزارش، نماینده مردم تبریز در نامه خود به رئیس جمهور آورده است: اجرای طرح آلومینا از نفلین سینیت با منابع عظیم آن در منطقه آذربایجان از آرزوهای دیرین مردم منطقه است تا آنجایی که از آن به نفت آذربایجان یاد می شود.
    وی افزوده است: با اینکه این طرح سابقه ای بیش از 20 سال دارد لیکن عمده ترین اقدامات اجرایی برای احیا طرح در چهار سال اخیر و در زمان دولت نهم انجام گرفته است.
     در سفر اول استانی هیئت دولت و در راستای مصوبه برنامه پنج ساله، مصوبه ای با این عنوان به تصویب هیئت دولت رسید (برگزاری مناقصه احداث کارخانه تولید آلومینیا از نفلین سینیت در سراب تا پایان سال جاری و اجرای طرح پس از کسب مجوز از شورای اقتصاد) که به شماره مصوب 35475/46369 مورخ 85/4/28 در این خصوص مناقصه برگزار شد و مجوز شورای اقتصاد اخذ شد اما متاسفانه به علت عدم تخصیص اعتبار عملابه غیر از بخشی از زیرساخت های پروژه، پیشرفت چندانی در کارخانه اصلی به وجود نیامده و سرانجام در سفر دوم هیئت دولت به استان، مصوبه ای مبنی بر مشارکت 51 درصدی بخش خصوصی برای اجرای این پروژه به تصویب هیئت دولت رسید.
    میرتاج الدینی اظهار داشته است: با وجود پیگیری ها و تلاش های چند ماهه ای که از سوی طرح در جذب بخش خصوصی صورت گرفت متاسفانه به دلیل شرایط خاص پروژه و با توجه به دور افتاده بودن شهر سراب و اینکه این پروژه برای نخستین بار در کشور اجرا می شود، فعالان بخش خصوصی تمایلی بر سرمایه گذاری در این پروژه از خود نشان ندادند، سرانجام در روزهای پایانی سال گذشته در جلسه مشترک مسئولان استان با وزیر صنایع و معادن، آقای محرابیان موافقت خود را مبنی بر پیگیری لغو مصوبه سفر دوم استانی در هیئت دولت اعلام کردند و مقرر شد پس از لغو مصوبه، پروژه در سه فاز اجرایی شود و سازمان ایمیدر فاز اول پروژه را از محل اعتبارت داخلی اجرا کند تا مقدمات ورود بخش خصوصی به این پروژه فراهم شود.
    وی تصریح کرده است: در ماه های اخیر کلیه اقدامات لازم برای فازبندی پروژه از جنبه حقوقی، فنی و مالی انجام شد و بر همین اساس هم اکنون تمام اقدامات سازمان ایمیدرو منوط به لغو این مصوبه است.
    در ادامه نامه نماینده تبریز خطاب به رئیس جمهور آمده است: خواهشمند است ضمن دستور صریحی که در خصوص اجرایی شدن سریع این طرح از منایع داخلی سازمان ایمیدرو مبذول خواهید فرمود، دستور لازم برای لغو مصوبه فوق به عنوان مانع به ثمر نشستن آرزوهای 20 ساله مردم شریف آذربایجان و منشا اثرات اجتماعی و تحول اقتصادی منطقه است،عنایت فرمایید، حضرت عالی بیش از هر کسی به اهمیت محصول آلومینا و نقش آن در رفع بستگی کشور به واردات آن و جایگاه آن در اقتصاد منطقه و کشور مستحضرید.
    اضافه می شود، در پاسخ به این نامه، دستور رئیس جمهور به این شرح است:
    جناب داوودی با هماهنگی جناب محرابیان در نخستین جلسه دولت مصوبه قبلی اصلاح شود تا کار به سرعت انجام شود
.


 


قابل توجه آقای نصیر پور که نامه را باید شما می نوشتید نه نماینده شهر دیگر برای شهر سراب نامه بنویسد.





بازدید امروز: 15 ، بازدید دیروز: 26 ، کل بازدیدها: 215401
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ
ابزار و قالب وبلاگبیست تولزکد صلوات شمار برای وبلاگ