سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اسبفروشان و احداث تلهکابین در کوههای بزقوش

ارسال شده توسط یوسف آهنگر اسبفروشانی در 87/8/27:: 6:21 عصر

در سفر دوم هیئت دولت به آذربایجان شرقی؛

احیای مجموعه تاریخی ربع رشیدی مورد توجه قرار می‌گیرد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: احیای ربع رشیدی در سفر دوم هیئت دولت به استان مورد توجه قرار می‌گیرد.

تراب محمدی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در تبریز با اشاره به مجموعه ربع رشیدی افزود: در حال حاضر ساکنان محدوده ربع رشیدی مشکلات متعددی دارند و تملک و احیای ربع رشیدی از موضوعاتی است که در سفر دوم رئیس جمهور مورد توجه قرار می‌گیرد.
وی تصریح کرد: کار آزاد‌سازی دانشگاه ربع رشیدی و تملک خرید 800 خانه مسکونی پیرامون آن در 16 اولویت، نیازمند 100 میلیارد تومان است که امیدواریم با تامین حداقل بخشی از این اعتبار، این مرکز علمی و آموزشی کهن را احیا کنیم.
به گفته محمدی، ساخت شهرک تمدن‌ها یکی دیگر از مصوبات پیشنهادی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی است.
وی در ادامه با اشاره اینکه در طول سال جاری بیش از یک هزار میلیارد ریال در بخش گردشگری استان سرمایه‌گذاری خواهد شد، اظهار داشت: اعلام رقم دقیق میزان سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران در بخش گردشگری آذربایجان شرقی پس از تصویب کارگروه گردشگری استان ممکن است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با بیان اینکه این سرمایه‌گذاری‌ها از سوی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: بیشتر سرمایه‌گذاری‌های یاد شده در مناطق نمونه گردشگری آذربایجان شرقی متمرکز خواهد شد.
وی اظهار داشت: سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در منطقه نمونه گردشگری دامنه‌های سهند، قوریگل، اسب‌فروشان و احداث تله‌کابین در کوه‌های بزقوش ابراز علاقه کرده‌اند.
محمدی اضافه کرد: احداث بیمارستان آب درمانی، سالن‌های ورزشی، اماکن اقامتی و استراحتی از دیگر گزینه‌هایی است که سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی مایل به سرمایه‌گذاری در آنها هستند.
وی افزود: سرمایه‌گذاری دولت نیز در زیرساخت‌های گردشگری آذربایجان شرقی با بیش از یک هزار درصد رشد از 7 میلیارد ریال در چهار سال قبل به 75 میلیارد ریال در سال جاری رسیده است.





بازدید امروز: 9 ، بازدید دیروز: 26 ، کل بازدیدها: 215395
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ
ابزار و قالب وبلاگبیست تولزکد صلوات شمار برای وبلاگ