سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجتمع آب‌درمانی

ارسال شده توسط یوسف آهنگر اسبفروشانی در 86/8/25:: 10:26 صبح

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران

سه مجتمع آب‌درمانی و 10 مجتمع بین راهی در منطقه‌ی آذربایجان احداث می‌شوند
مکان‌یابی احداث سه مجتمع آب‌درمانی و 10 مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در منطقه‌ی آذربایجان انجام شد.

محمدحسین مقراض‌ساز ـ مدیر عامل شرکت توسعه‌ی گردشگری منطقه‌ی آذربایجان ـ در گفت‌وگو با خبرنگار بخش گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار داشت: مکان‌یابی ایجاد مجتمع آب‌درمانی لیقوان در نزدیکی تبریز انجام شده است.

وی ادامه داد: خواص درمانی چشمه‌های آب گرم و آب سرد لیقوان که در هفت کیلومتری روستای تاریخی و دیدنی‌ سفیده‌خان (اسپراخون) قرار گرفته‌اند، سالانه تعداد زیادی گردشگر را به خود جلب می‌کنند.

او با اشاره به سازمان‌دهی جاده‌ی دسترسی به چشمه‌های معدنی لیقوان ازسوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، بیان کرد: شرکت توسعه‌ی گردشگری منطقه‌ی آذربایجان مقدمات ساخت یک کمپ گردشگری را در یک‌صد هکتار از اراضی کنار آب گرم درنظر گرفته است.

مدیر عامل شرکت توسعه‌ی گردشگری منطقه‌ی آذربایجان همچنین به آزمایش آب گرم منطقه‌ی اسب‌فروشان سراب اشاره کرد و افزود:‌ این چشمه‌ی معدنی در اطراف روستای الله‌حق قرار گرفته است که با مشخص شدن خواص درمانی آن به‌زودی یک کمپ گردشگری در این منطقه احداث می‌شود.

به گفته‌ی مقراض‌ساز، آب گرم معدنی کلیبر نیز که به‌شکل ویژه در فصل ییلاق مورد استفاده قرار می‌گیرد، از دیگر مکان‌های شناسایی‌شده برای ایجاد مجتمع آب‌درمانی است.

وی تاکید کرد: آب گرم این منطقه با وجود این‌که مورد استفاده‌ی عموم مردم، بویژه عشایر منطقه‌ی کلیبر قرار می‌گیرد، امکانات بهداشتی و رفاهی ندارد که در تلاش هستیم، پس از ایجاد امکانات بهداشتی در این منطقه، همه‌ی امکانات و تاسیسات رفاهی و تفریحی را ایجاد کنیم.

مدیر عامل شرکت توسعه‌ی گردشگری منطقه‌ی آذربایجان همچنین به ایجاد 10 مجتمع رفاهی بین راهی در این منطقه اشاره کرد و ادامه داد: شش مجتمع با همکاری اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها در اتوبان تبریز ـ زنجان ایجاد می‌شوند. همچنین چهار مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی دیگر نیز در محورهای مختلف احداث می‌شوند.

وی به ایجاد مجتمع رفاهی بین راهی کناره‌ی ارس اشاره و اضافه کرد: این مجتمع در مسیر ترانزیتی ایران ـ ارمنستان و آذربایجان ساخته می‌شود تا تعاملات گردشگری و خدمات‌دهی را بین مسافران و تاجران استان آذربایجان شرقی با این دو کشور بتوانیم فراهم کنیم.

 





بازدید امروز: 47 ، بازدید دیروز: 17 ، کل بازدیدها: 215308
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ
ابزار و قالب وبلاگبیست تولزکد صلوات شمار برای وبلاگ