سفارش تبلیغ
صبا ویژن

منا طق گردشگری

ارسال شده توسط یوسف آهنگر اسبفروشانی در 86/7/2:: 5:44 عصر
مناطق نمونه آذربایجان شرقی به سرمایه گذار سپرده می شود

از میان 19 منطقه نمونه گردشگری استان آذربایجان شرقی، موافقت‌نامه تاسیس 6 منطقه صادر شده و برای واگذاری به 6 سرمایه گذار آماده است.
خبرگزاری میراث فرهنگی_ گردشگری_ از میان 19 منطقه نمونه گردشگری استان آذربایجان شرقی، موافقت‌نامه تاسیس 6 منطقه صادر شده و کار تهیه طرح جامع مناطق نمونه گردشگری این مناطق برای واگذاری به سرمایه‌گذار آغاز شده است.
 "ابراهیم مومنی"، کارشناس مسئول مناطق نمونه گردشگری استان آذربایجان شرقی به میراث خبر گفت:« مناطق انتخاب شده گردشگری در آذربایجان شرقی شامل: پیام مرند، بندر رحمانلو، عجب‌شیر، حاشیه سد علویان مراغه، حاشیه رودخانه ارس جلفا، بندر شرفخانه و جزیره اسلامی است و 14 منطقه دیگر نیز برای انجام مطالعات جغرافیایی به مشاوره سپرده شده است.»
 منطقه کندوان اسکو، قلعه درسی کلیبر، پیام مرند، قره قوشون بناب، منطقه شورسوی ملکان، کندوان میانه، قوری گل بستان آباد، سد ستارخان اهر، چیچکلوی ورزقان، قرمزی گل آذرشهر، آب‌گرم اسب‌فروشان سراب، آب پیرسقای چاراویماق، قلعه بربند هریس و قلعه ضحاک هشترود؛ نیز ازجمله مناطق چهارده گانه نمونه گردشگری در استان آذربایجان شرقی هستند.
 طبق مصوبه هیات دولت؛ ارسباران، جزیره اسلامى، روستاى کندوان، منطقه قلعه دره سى، روستاى پیام، منطقه شور سو، منطقه سد علویان، سد ستارخان، قلعه ضحاک، روستاى اشتبین و آبگرم اسبفروشان سراب و چند ناحیه دیگر ازجمله مهمترین مناطق نمونه گردشگرى منتخب در استان بشمار می روند.
به گزارش میراث خبر، براساس ماده دو آیین‌نامه مناطق نمونه گردشگری؛ این مناطق نمونه برحسب ظرفیت در چهار سطح بین‌المللی، ملی، استانی و محلی برای ارایه خدمت به گردشگران داخلی و خارجی ایجاد می شوند. از میان مناطق نمونه آذربایجان شرقی، جزیره اسلامی و کندوان، مناطق نمونه گردشگری بین‌المللی هستند و سد علویان، بندر شرفخانه، سواحل ارس و قلعه کلیبر، نیز ملی هستند. بندر رحمانلو و عجیب شیر، حاشیه سد ستارخان هم به عنوان مثال مناطق گردشگری استانی تعریف شده‌اند.
کارشناس مسئول مناطق نمونه گردشگری استان آذربایجان شرقی، زمان بهره‌برداری از این مناطق را دو تا سه سال عنوان کرد و افزود:« بسیاری از این مناطق قابلیت اسکان و استفاده گردشگران را دارند و درحال تکمیل امکانات هستند.»
 طبق ماده 6 آیین‌نامه اجرایی مناطق نمونه گردشگری؛ سازمان ملی زمین و مسکن، شهرداریها، سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور و سایر وزارتخانه ها و سازمانهای ذیربط موظفند پس از صدور موافقت‌نامه تاسیس برحسب درخواست سازمان حداکثر ظرف دوماه اراضی دولتی موردنیاز را برای ایجاد منطقه با رعایت مقررات مربوطه به سرمایه گذار واگذار کنند.
 ابراهیم مومنی، درخصوص رفع تملک زمینها گفت:« مشکلی در زمینه واگذاری زمین نداریم و سازمانهای مرتبط همکاری خوبی با سازمان داشتند.»
مومنی، درخصوص ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در مناطق نمونه نیز گفت:« برای پیست اسکی در جزیره اسلامی جاده کشیده شده و طرح‌های منطقه آزاد ارس هم با توجه به آماده‌سازی زیرساخت‌های شروع و کاربری‌های تعریف شده است.»
 
سهند به "عروس" کوهستانهاى ایران شهرت دارد
 سهند یکى دیگر از مناطق گردشگرى با جاذبه‌هاى بیشمار طبیعى آذربایجان شرقى است که دامنه هاى آن به دلیل رویش شقایق‌هاى پر تعداد به «عروس» کوهستان‌هاى ایران شهرت دارد. دامنه هاى سهند همچنین به دلیل جارى بودن چشمه هاى فراوان و سبزى آن در فصول بهار و تابستان پذیراى انبوه گردشگران داخلى و خارجى علاقه مند به طبیعت گردى است. پیست اسکى سهند، آبهاى معدنى و دره‌هاى سرسبز و آباد دامنه هاى سهند ازجمله پتانسیل‌هاى این منطقه براى توسعه صنعت گردشگرى در آن است. همچنین وجود جنگلهاى ارسباران به عنوان حوضچه ژنتیکى طبیعى و بین‌المللى در شمال شرقى آذربایجان شرقى یکى دیگر از جذابیتهاى منحصربفرد بوده که از طرف یونسکو منطقه حفاظت شده اعلام شده است. روستاى تاریخى و طبیعى وینق، لیقوان و امامزاده نوجه مهر ازجمله سایر مناطق تاریخى، گردشگرى و زیارتى آذربایجان شرقى است.
 
 فرصتهای سرمایه گذاری استان اعلام شد
احداث مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین راهی، کمپ‌های اقامتی، مجتمع‌های تفریحی و توریستی، مرمت و بازسازی بناهای تاریخی و تبدیل آنها به اماکن اقامتی و پذیرایی و ساخت هتل از یک تا پنج ستاره ازجمله فرصت‌های سرمایه گذاری این استان است. همچنین احداث، تجهیز و بهره‌برداری از رستوران‌های بین راهی و واحدهای جانبی آن (تجاری)، سفره‌خانه، چایخانه سنتی و کافی‌شاپ از دیگر زمینه‌های سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری استان آذربایجان شرقی اعلام شده است. کمپ‌های گردشگری تبریز، پارک فندقلوی اهر، اینالو کلیبر، آب‌گرم اسب‌فروشان سراب، پنج آسیاب شبستر، آبگرم چاراویماق، پارک شهدای میانه، دره‌مکیدی، مجتمع‌های تفریحی و سیاحتی جزیره اسلامی، بندر شرفخانه، دره‌لیقوان، قوری‌گل، بندر قبادلوی عجب شیر و روستای اووند از اولویت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری استان اعلام شده است. سه هزار اثر تاریخی و گردشگری در آذربایجان‌شرقی شناسایی شده که از میان آنها 700 اثر به ثبت رسیده است.




بازدید امروز: 42 ، بازدید دیروز: 17 ، کل بازدیدها: 215303
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ
ابزار و قالب وبلاگبیست تولزکد صلوات شمار برای وبلاگ